Навчально-тренувальний центр на базі 11-ти класів
Інноваційні технології підготовки фахівців – це запорука конкурентоспроможності випускників, де основним завданням є формування уміння працювати в команді, проектного мислення і аналітичних здібностей, толерантності і здатності до самонавчання, що забезпечує успішність професійного і кар’єрного росту студентської молоді.
Навчально-тренувальна фірма – це модель діючого підприємства, має всі ознаки реального підприємства: структурні підрозділи, працівників, комунікації, зовнішні зв’язки. Основний принцип навчання в НТФ – «виконуючи роботу, я вчуся».
НТФ – це модель діючої фірми з усіма її структурними підрозділами та атрибутами, взаємодіє з такими ж навчально-тренувальними фірмами в інших містах України і за кордоном. Фірма має назву, свій логотип, свій розрахунковий рахунок в банку, свою продукцію і штат працівників.
НТФ імітують роботу діючого комерційного підприємства, укладають між собою контракти, мають свою банківську систему, підтримують постійний зв’язок з центрами зайнятості, співпрацюють з навчальними фірмами інших країн. Це має свої переваги, тому що забезпечується найбільш тісний зв’язок між теоретичним та практичним навчанням.
Порівняно з іншими формами професійної освіти, НТФ дає можливість працювати відповідно до реальної виробничої діяльності, допомагати встановленню ділових стосунків між фірмами та формувати професійні навички, працювати більш продуктивно, особливо у сфері купівлі-продажу. Підкреслимо, що робота в тренувальній фірмі відповідає реальним вимогам комерційного підприємства і відбиває повний механізм його фінансово-господарської діяльності.
Отже, основний дидактичний принцип технології навчання в умовах НТФ можна визначити так:
- учні – це співробітники фірми, які навчаються на конкретних робочих місцях, реальних завданнях;
- викладачі – це інструктори, консультанти.
Для навчального процесу, запровадженого в НТФ, характерні такі риси:
- учні навчаються і працюють відповідно до реальної виробничої діяльності;
- учні особисто допомагають встановити «ділові відносини» з іншими навчальними фірмами;
- професійні навички формуються в умовах «діючого підприємства» (цей процес здійснюється досить продуктивно, особливо у сфері купівлі-продажу);
- учні знайомляться як із загальновідомими, так і новітніми методами діяльності у певних галузях виробництва;
- у всіх відділах навчально-тренувальної фірми учні самостійно оволодівають спеціальними операціями безпосередньо на робочих місцях;
- зміст навчання у НТФ передбачає також набуття досвіду роботи в колективі, формування уміння попереджувати (або ліквідувати) конфлікти, приймати необхідні рішення тощо;
- широке використання сучасної інформаційно-обчислювальної техніки та засобів комунікації тощо.
Особливе місце в навчальному процесі НТФ займають ярмарки. Ярмарки навчально-тренувальної фірми – це форма багатогранного відтворення механізму ринкової економіки та нова ефективна форма організації навчального процесу, практичного навчання учнів. На ярмарку НТФ учні мають змогу продемонструвати набуті знання зі спеціальності, навики роботи з офісною технікою, комунікативні здібності, уміння працювати колективно.
Проведення всеукраїнських та міжнародних ярмарків – це окремий важливий аспект підготовки фахівців комерційної справи в умовах навчально-тренувальної фірми. Цей навчальний захід проводиться в одному з міст України за участі українських та зарубіжних НТФ і є масштабною перевіркою практичних знань і навичок учнів в умовах реального часу. Навчально-тренувальна фірма Хмельницького ВПУ №25 «Проскурів» багато разів брала участь у всеукраїнських та міжнародних ярмарках у різних містах України.
Сучасній молоді для успішного оволодіння професією необхідний високий рівень викладання спеціальних дисциплін, що і забезпечує кадровий потенціал. Більшість викладачів має вищу категорію і досвід роботи в торговельних підприємствах. Викладацький склад дає можливість оволодівати знаннями і уміннями з організації торгівлі, з комерційної діяльності, менеджменту та маркетингу, товарознавство дає можливість досліджувати асортимент товарів, проводити товарознавчу експертизу товарів.