Напрямки роботи
У ВПУ № 25 м. Хмельницького діє соціально-психологічна служба, у складі якої працює практичний психолог Костенко Оксана Дмитрівна та соціальний педагог Дячок Світлана Сергіївна.
У багатьох людей в житті виникають труднощі, проблеми, які важко вирішити самотужки. Психолог – це спеціаліст, який здійснює вивчення та коригування душевного стану людини. Він надає допомогу в різних сферах життя людини: допомагає вирішити особисті проблеми, проблеми адаптації і контактування з оточуючими, проблеми у взаємовідносинах.
Враховуючи напрями роботи, основними завданнями практичного психолога ВПУ №25 є:
- психологічне забезпечення захисту прав і свобод здобувачів освіти, створення безпечного освітнього середовища (запобігання насильству, булінгу, конфліктів серед здобувачів освіти, правопорушень, профілактика та запобігання домашньому насильству;
- допомога учням в адаптації до умов навчання у закладі освіти;
- діагностика особистісних рис та якостей з метою стимулювання розвитку та самовиховання учнів;
- психологічний супровід початку професійного становлення, психологічна підготовка до зустрічі з роботодавцями, до працевлаштування на підприємствах;
- психологічний супровід учнів учасників освітнього процесу під час підготовки та здачі ЗНО;
- надання психологічної допомоги дітям із внутрішньо переміщених сімей та членам їх родини;
- робота з учнями, батьки яких перебувають в зоні АТО;
- психологічний і соціальний супровід усіх учасників освітнього процесу в умовах інклюзивного навчання;
- сприяння попередженню та недопущення виникнення суїцидальної поведінки;
- профілактика комп’ютерної та Інтернет-залежності в учнівському колективі;
- підвищення психологічної компетентності педагогів та батьків.
Напрямки діяльності соціального педагога
Офіційно професія «соціальний педагог» з’явилася в нашій країні порівняно нещодавно. І суспільство ще не зовсім знає чи розуміє, хто такий соціальний педагог. Найчастіше соціального педагога плутають або із соціальним працівником, або з практичним психологом.
Соціальний педагог насамперед виховує вміння не падати духом, навчає самостійно знаходити вихід зі складної ситуації, формує людину, як особистість, здатну впоратися з психологічними та соціальними негараздами.
Діяльність соціального педагога передбачає створення умов для успішної соціалізації та адаптації здобувачів освіти, як процесу набуття ними соціальних компетентностей, формування і ствердження їх як особистостей, входження в активне громадське життя.
Основними завданнями соціального педагога є:
– соціальна адаптація здобувачів освіти під час навчально-виховного процесу;
– організація роботи з «важкими» дітьми;
– здійснення соціально-профілактичної роботи щодо запобігання наслідкам негативних явищ та їх подолання, а саме: попередження булінгу, суїцидальних проявів поведінки, насильницьких дій у родині та у навчальному закладі, профілактика девіантної поведінки здобувачів освіти;
– соціально-психологічна допомога і підтримка особистості в кризових ситуаціях
– допомога щодо організації роботи з обдарованими дітьми та дітьми з творчими здібностями;
– сприяння психологічному здоров’ю усіх учасників освітнього процесу;
– сприяння захисту прав здобувачів освіти, представляти їхні інтереси у службі у справах дітей, у правоохоронних та судових органах;
– надавати соціальні послуги, спрямовані на задоволення соціальних потреб здобувачів освіти;
– здійснювати соціально-педагогічний супровід навчально-виховного процесу;
-проведення профілактичної роботи з усіма учасниками освітнього процесу;
– організація роботи з дітьми пільгових категорій;
– інтеграція дітей, які мають функціональні обмеження чи проблеми зі здоров’ям у середовище навчального закладу;
– професійне самовизначення;
– організаційно-методична робота.
В училищі за участю соціального педагога організована робота з соціального захисту дітей пільгових категорій, до яких належать:
– діти-сироти;
-діти, позбавлені батьківського піклування;
– діти-напівсироти;
– діти з неповних сімей;
– діти з багатодітних сімей;
-діти інваліди та діти з ООП;
– діти з малозабезпечених родин;
– діти, які мають статус потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи;
– діти переселенці, біженці із зони АТО.
Допомогти дитині знайти себе, компенсувати соціальне неблагополуччя цікавою справою, знайти нових друзів і однодумців – це головний успіх в роботі соціального педагога.