Педчитання «Роль особистості педагога в сучасному освітньому просторі»
«Роль особистості педагога в сучасному освітньому просторі» –
такою була тема педчитань, які відбулись нещодавно у ВПУ №25 м.Хмельницького.
У педагога поважна місія на землі. Він навчає, надихає, запалює, наповнює сенсом життя нові покоління. Чи існують сходинки до професійної вершини? Як стати таким учителем?
Що для цього потрібно? Талант? Можливо, талант. Мистецтво? Так, і мистецтво. Майстерність? І майстерність також. Усе це правильно. Але і майстерність, і талант — на 99% результати наполегливої праці. І головне — праці раціональної, що допомагає запобігти витраті часу і бере з передового досвіду головне, суттєве.
Які основні складові педагогічної майстерності, педагогічної техніки, духовної та мовленнєвої культури педагога? Які він має мати педагогічні здібності? Чи має здатність передбачення і прогнозування можливих наслідків своєї педагогічної діяльності?
Усі ці та інші питання обговорювалися час проведення педчитань, серед них, зокрема:
- складові частини педагогічної майстерності педагога;
- педагогічна техніка, схема її застосування;
- педагогічна та духовна культура педагога;
- мовленнєва культура вчителя;
- творчий підхід до педагогічної діяльності. Здатність до передбачення і прогнозування можливих наслідків педагогічної діяльності;
- педагогічні здібності: такт, оптимізм, правдивість учителя;
- залежність між професійними знаннями, уміннями педагога та рівнем знань учнів.
Підготовка до педагогічних читань велась протягом двох місяців. Працювали робочі групи, які потім об’єдналися в динамічні групи. Вони розповідали, як сьогодні працюють з учнями, які є проблеми, як вони їх вирішують. Читання пройшли цікаво, багато корисного почули педагоги, багато взяли для використання у своїй роботі. Доповіді супроводжувались презентаціями, була проведена відеозйомка заходу.
Т.Г.МАР’ЯНИЧ, заступник директора
з науково-методичної роботи.