Педагогічна практика слухачів курсів НМЦПТОПК міста Хмельницького
30 вересня на базі училища проходила педагогічна практика слухачів курсів НМЦПТОПК міста Хмельницького природничо-математичного напрямку. Методист – Мар?янич Тетяна Григорівна, у своїй лекції на тему «Проведення природничо-математичних тижнів в училищі» докладно розповіла про методику та етапи організації проведення предметних тижнів, зокрема природничо-математичних дисциплін.
Тетяна Григорівна зазначила, що предметний тиждень — це визначна подія у житті училища. Формування в учнів навичок самостійної діяльності, творчого потенціалу, креативного мислення і здатності використовувати знання на практиці є важливим завданням сучасної освіти. Для розвитку цих якостей велике значення має позакласна робота. Адже коли учень за власним бажанням відвідує позакласні заходи, то він і на уроках буде більш зацікавлено ставитися до навчального матеріалу, краще його розумітиме й засвоюватиме. Одним із засобів зацікавлення учнів є проведення предметних тижнів. Тут створюються великі можливості для переконання учнів у тому, що фізика, математика, біологія, географія, хімія може бути по-справжньому цікавою, корисною, несподіваною й навіть веселою. Предметний тиждень є комплексною формою роботи. Це можливість для спільної діяльності учнів різних вікових категорій, можливість для кожного учня проявити свої здібності, приклад плідної співпраці викладачів різних предметів, класних керівників, тобто приклад діяльності, яка об’єднує педагогічний колектив.
Викладачі училища для слухачів НМЦ ПТО ПК провели відкриті уроки. Варцаба Наталя Володимирівна – урок біології на тему «Генетика людини» та Савчук Наталія Василівна – урок астрономії на тему «Видимі рухи планет. Сидеричний і синодичний періоди обертання планет. Закони Кеплера. Визначення відстаней до планет» з використанням інформаційно-комунікаційних технологій
Навчальний матеріал уроків був підібраний за трьома основними характеристиками: науковість, виховне та розвивальне значення навчального матеріалу; правильний добір навчального матеріалу за обсягом, змістом і доступністю для учнів; співвідношення емпіричного, теоретичного і практичного навчального матеріалу; групування, класифікація навчального матеріалу навколо ключових понять; спрямованість навчального матеріалу на зв’язок з життям.
Викладачі училища використали різні поєднання форм навчання, відповідність їх принципам навчання.
Особливої уваги заслуговує методика проведення різних етапів уроків: постановка пізнавальних задач перед учнями; методика перевірки домашніх завдань; методика викладання нових знань; методика закріплення навчального матеріалу; використання прийомів активізації пізнавальної діяльності учнів; організація репродуктивної та творчої діяльності учнів, їх співвідношення; застосування на уроці проблемного та елементів програмованого навчання; врахування індивідуальних особливостей та інтересів учнів, рівня їх підготовленості, здійснення індивідуалізації навчання та диференційованого підходу до учнів; організація різних видів самостійної роботи учнів, їх місце на уроці; домашнє завдання: його обсяг і вчасність подання; використання на уроці виховних можливостей навчального матеріалу, формування наукового світогляду, моральних, трудових, естетичних та інших якостей особистості, культури навчальної праці.
Слухачі курсів НМЦПТОПК міста Хмельницького природничо-математичного напрямку були дуже вдячні за змістовну наповненість педагогічної практики.