Методична робота
Головна умова діяльності вищого професійного училища – підготовка конкурентоспроможних на ринку праці висококваліфікованих робітничих кадрів для народного господарства. Досягається вона шляхом професійної компетентності педагогічних працівників. Професійна компетентність педагога – це достатній рівень кваліфікації та професіоналізму, здатність вибирати найоптимальніші рішення, аргументовано заперечувати некоректні рішення, володіти критичним мисленням, постійно оновлювати знання, застосовувати оптимальні рішення в конкретних умовах.
Підвищення фахової майстерності педагогів ВПУ№25, їх професійної компетентності відбувається шляхом:
- формування професійної педагогічної культури;
- нарощування професійних і світоглядних знань;
- продукування нових педагогічних ідей, технологій;
- узагальнення та поширення перспективного педагогічного досвіду.
Загалом, система науково-методичної роботи вищого професійного училища №25 м.Хмельницького покликана:
- розвивати та оновлювати зміст навчання;
- задовольняти інтереси педагогічного колективу у постійному підвищенні фахового рівня;
- удосконалювати навчально–виховний процес;
- впроваджувати інноваційні педагогічні та виробничі технології у навчальний процес.
Науково-методична робота сприяє удосконаленню навчально-виробничого, виховного процесу, програмно-методичному оновленню, запровадженню інноваційних форм і методів діяльності, підвищенню майстерності педагогічних працівників, вимагає залучення педагогів-практиків до творчої діяльності, дослідно-експериментальної роботи, формування нових підходів щодо організації науково-методичної роботи.
Головне її завдання – задовольнити потреби викладачів, майстрів виробничого навчання в оволодінні передовими технологіями навчання і виховання.
В училищі створена ціла система підвищення кваліфікації педагогічних кадрів, яка покликана розвивати творчий потенціал сучасного педагога, вдосконалювати його методичну культуру.
Основними принципами організації методичної роботи є:
- демократизація та гуманізація навчального процесу;
- цільовий підхід до організації методичної роботи відповідно до програмних цілей закладу та напрямів його діяльності;
- організація роботи з педагогічними кадрами на основі потреб та реального рівня професійної компетентності;
- системність та систематичність;
- науковість;
- оперативність та мобільність, прогностичність та випереджувальний характер;
- оптимальне поєднання індивідуальних і колективних форм;
- пріоритет знань та моральних цінностей.
Основні завдання методичної роботи:
- організаційно-методичне забезпечення програм розвитку закладу;
- удосконалення змісту, форм і методів навчання та виховання учнівської молоді;
- забезпечення єдності, органічного взаємозв’язку загальноосвітньої та професійної підготовки учнів на основі принципів гнучкості, наступності, прогностичності, ступневості професійно-технічної освіти;
- розвиток педагогічної та професійної майстерності педагогічних працівників, їх загальної культури, створення мотивації і умов для професійного вдосконалення;
- інформаційне забезпечення педагогічних працівників з проблем педагогіки, психології, інформування про досягнення науки передового педагогічного та виробничого досвідів;
- організаційно-методична допомога у розвитку педагогічної творчості,експериментально-дослідницькій роботі, впровадженні результатів наукових досліджень, передового досвіду, педагогічних технології;
- створення комплексно-методичного забезпечення предметів і професій, розробка та видання навчальних, методичних посібників, рекомендацій, наочних засобів навчання; забезпечення інтеграції навчального процесу, науки і практики;
- підготовка до атестації педагогічних працівників.
Така робота здійснюється за принципом неперервності. Методична служба училища сприяє плеканню інженерно-педагогічних кадрів з високим рівнем професіоналізму, інноваційним творчим стилем аналітичного мислення.